Pásové dopravníky

Dodáváme pásové dopravníky pro dopravu kameniva, betonu a jiných materiálů v provozech betonáren. Tyto dopravníky jsou navrhovány na míru a optimalizovány tak, aby tuhost konstrukce odpovídala danému použití. Důraz je kladen na bezpečnost a správnou volbu pohonu dopravníku. Povrchová úprava je prováděna dvouvrstvým lakováním nebo žárovým pozinkováním. Navrhneme Vám dopravník jaký potřebujete, včetně pojízdných, reverzních i otočných.

Dávkovací dopravník

Dávkovací dopravníky se používají tam, kde vznikají potíže při vážení materiálů, které se špatně sypou. Montují se pod výsypky zásobníků místo segmentových uzávěrů. Díky většímu průřezu a nastavitelné vrstvě materiálu na dopravním pásu, je možné dávkovat i malá množství.

Tuhá konstrukce pro těžký provoz dovoluje snadnou demontáž pro výměnu dopravního pásu i válečků. Násypka pásu je opatřena obložením z otěruvzdorného plechu a polyuretanovým těsněním. Materiál na pásu hlídá mechanická lopatka s indukčním snímačem oddálení. Hnací válec s integrovaným pohonem umožňuje připojení frekvenčního měniče pro změnu otáček. Můžete tak snadno měnit dopravní výkon podle potřeb dané receptury.

Pásový dopravník

Pásový dopravník určený pro přesun materiálu z jednoho místa do druhého. Rozměry, sklon a dopravní výkon jsou stanoveny podle potřeb provozu.

Jednoduchá konstrukce navržena pro daný účel a zatížení, s přihlédnutím na provozní faktor. Je ekonomicky výhodná, nenáročná na obsluhu a údržbu. Konstrukce je samonosná, nebo může být zavěšena na navazující zařízení, pokud to jejich nosnost dovolí. Pohon je řešen blokovým systémem převodovky s motorem od renomované společnosti např. NORD. Bezpečnost zajišťují ochranné kryty a systém bezpečnostního, lankového vypínání.

Dopravník krytý

Krytý pásový dopravník je podobný výše popsanému pásovému dopravníku. Je určen do provozů s požadavkem na omezení prašnosti od přepravovaného materiálu.

Konstrukce dopravníku je doplněna bočním vedením materiálu na pásu a horním zakrytím. Vstup a výstup materiálu může být doplněn pružnou manžetou. Dopravník na obrázku je navržen pro zástavbu bez potřeby středového podepření.

Vynášecí dopravník

Vynášecí pásový dopravník je určen pro přepravu materiálu od přejímacího zásobníku na zavážecí dopravník zásobníku kameniva, nebo od vážícího pásového dopravníku do zásobní nádoby kameniva. Délka dopravníku přes dvacet metrů a převýšení devět metrů vyžaduje tuhou nosnou konstrukci a precizní vedení dopravního pásu.

Konstrukce tvořena příhradovým nosníkem je ve svém středu podepřena jednoduchou vázanou podpěrou a může být doplněna obslužnou lávkou nebo schodištěm. Podle šíře je dopravník osazen jedním nebo dvojicí pohonných jednotek s elektromechanickou brzdou. Ta nedovolí zpětný pohyb dopravního pásu při nouzovém zastavení s materiálem na pásu. Žebrovaný dopravní pás umožňuje přepravu materiálu na dopravníku se sklonem 25 až 30°. Mechanický oklepávač v horní části konstrukce slouží k oklepávání zbytků materiálu z žeber pásu. Dopravovaný materiál je chráněn proti povětrnostním vlivům kryty z ocelového vlnitého plechu. Proti propadu materiálu je na spodní straně konstrukce osazeno koryto z ocelového plechu, které ústí do svodové roury. Dopravníkové pražce pro válečky horní větve jsou doplněny středícími pražci a samostavitelným pražcem, který zlepšuje vedení dopravního pásu k výsypce.

Vážící dopravník

Vážící pásový dopravník slouží k navážení různých frakcí kameniva a doplňkových materiálů a jejich přesun na vynášecí dopravník nebo do vozíku skipového dopravníku. Je zavěšen pod výsypkami na konstrukci řadového zásobníku kameniva.

Rámová konstrukce v kombinaci s tvářeným korytem z ocelového plechu tvoří příhradový nosník zvláštního typu. Tato tuhá konstrukce, doplněna zesílenými úchyty táhel zavěšení, dává předpoklad k minimalizaci chyby při vážení a je zárukou dlouhé životnosti. V zavěšení jsou použity tahové tenzometrické snímače HBM nebo VISHAY v třídě přesnosti C3. Množství snímačů je dáno velikostí dopravníku a lze je přizpůsobit potřebám zákazníka. Plechové koryto je v nejvíc exponovaném místě opatřeno vyměnitelným otěruvzdorným plechem HARDOX. Boční těsnění pásu je řešeno nastavitelnými lištami, které lze snadno měnit. Dopravník je vybaven ochrannými kryty a systémem bezpečnostního, lankového vypínání.