Skipové dopravníky

Dodáváme součásti skipových dopravníků pro dopravu kameniva v provozech betonáren. Nabízíme kompletní pohonné jednotky dopravníku včetně lanového bubnu a vozíky (koše) skipových dopravníků. Vozíky jsou kompatibilní s většinou současně používaných drah. Díky využití moderních, výrobních technologií jsou naše vozíky až o šedesát kg lehčí proti konkurenci, při zachování jejich tuhosti a funkčních vlastností. Tato úspora se samozřejmě promítá do ceny vozíku. Exponovaná místa jsou vyztužena otěruvzdorným plechem, který zvyšuje životnost vozíku. Důraz je kladen na precizní geometrii při výrobě, na bezporuchový provoz a dlouhou životnost. Povrchová úprava je prováděna dvouvrstvým lakováním. Oslovte nás, navrhneme Vám vozík do dopravníku, který provozujete.

Pohon dopravníku

Pohonná jednotka pro běžné skipové dopravníky. Je šroubovaná na nosník v horní části skipové dráhy.

Jednotka je tvořena lanovým bubnem letmo uloženým na výstupní hřídeli převodovky a blokovým systémem převodovky s motorem od renomované společnosti např. NORD. Výstupní hřídel převodovky je uložena ve dvojitém ložisku.

Pohon dopravníku long

Pohonná jednotka pro skipové dopravníky s dlouhou dráhou, kde odvinuté lano příliš zatěžuje konec lanového bubnu. Toto zatížení nedovoluje použití letmo uloženého bubnu.

Jednotka je tvořena oboustranně uloženým lanovým bubnem a blokovým systémem převodovky s motorem. Je šroubovaná na kolébku vlastního nosníku, který je přivařen v horní části skipové dráhy. Pohonná jednotka je standardně doplněna elektromechanickým snímačem převinutí lana.

Skipový vozík ZÚ

Vozík skipového dopravníku se zadním uzávěrem o provozním objemu od 0,5 metru krychlového až po 2,5 metru krychlového kameniva. Je určen pro jednoduché dráhy dopravníků tvořené UPE nebo U profily s jednolanovým pohonem.

S přenášecí kladkou
S opěrným kolem

Svařovaná nádoba vozíku je z tvářeného ocelového plechu vyztuženého profilováním a navařenými ocelovými profily. Dno nádoby je z otěruvzdorného plechu nebo z běžného plechu, který je chráněn vyměnitelným obložením z otěruvzdorného plechu. V přední části vozíku jsou montovaná dvířka, aby byla usnadněna manipulace se závažím při kalibraci vážení. Sklopné lamely v horní části vozíku jsou také z tvářeného ocelového plechu s jednoduchým způsobem uchycení. Jsou snadno vyměnitelné a ekonomicky výhodné. Lanová kladka vozíku je uložena na dvou soudečkových ložiskách pro vysoké zatížení a dlouhou životnost. Stejně kalená, pojezdová kola vozíku jsou uložena na dvou ložiskách s těsněním a doplněny krycími ložiskovými kroužky. Použitá ložiska, opěrné kladky a ložiskové jednotky jsou od společnosti SKF.

Uložení lanové kladky
Uložení kola s krycím kroužkem
Naváděcí kladka opěrné kladky

Skipový vozík strmý

Vozík pro strmou dráhu skipového dopravníku. Je určen pro dopravníky s prudkým stoupáním a jednolanovým pohonem. Násypná stanice vozíku bývá často pod úrovní terénu.

Svařovaná nádoba vozíku je z tvářeného ocelového plechu vyztuženého profilováním. Dno nádoby tvoří výklopný uzávěr s obložením z otěruvzdorného plechu, který je snadno vyměnitelný. Po malé modifikaci lze použít i pro pohony se dvěma lany.

Skipový vozík překlopný

Vozík bez uzávěru materiálu se v horní stanici dopravníku vysypává překlopením. Tomu je přizpůsobená dráha dopravníku.

Svařovaná nádoba vozíku je z tvářeného ocelového plechu. Dno nádoby je z tvářeného otěruvzdorného plechu vyztuženo ocelovými profily. Vozík je opatřen tažným třmenem z ocelových profilů, který umožňuje překlápění vozíku při vysypávání. Lanová kladka vozíku je uložena na dvou soudečkových ložiskách pro vysoké zatížení a dlouhou životnost. Stejně kalená, pojezdová kola a kladky vozíku jsou uložena na dvou ložiskách s těsněním a doplněny krycími ložiskovými kroužky.